Genaralnie zajmuję się ośrodkami porowatymi. Czyli piszę program który liczy przepływ płynu (obliczyć przepływ czyli policzyć wartości ciśnienia i prędkości płynu w każdym punkcie) przez ośrodek porowaty (czyli coś jak pumeks, gąbka, filtr).
Celem pracy jest porównanie dwóch takich samych programów liczących to samo tylko że jeden z nic jest napisany pod zwykły procesor (CPU) a drugi pod procesory kart graficznych (GPU).
Czym się różni CPU od GPU? W CPU wykonuję wszystko po kolei czyli najpierw liczę wartości w punkcie (współrzędne kartezjańskie) (0,0) potem w punkcie (1,0) (2,0)....itd aż do końca mojego obszaru obliczeniowego. Na GPU natomiast mam możliwość policzenia równolegle iluś punktów. Czyli liczę punkty (0,0) ... (10,0) w tym samym czasie. Wiadomo że druga metoda będzie szybsza ale jest trochę trudniejsza w napisaniu (a trudność polega na tym by przestawić swoją głowę na trochę inne myślenie ale mniejsza o to).
Na podstawie wyników dla obu symulacji mam przeprowadzić wielokryterialną analizę optymalizacyjną.
A generalnie programy generują ładne obrazki:
To jest prędkość wypadkowa. (Mamy przepływ od lewej do prawej i tu mamy zwykły kanał bez granulek ciała porowatego) Tęczowe paseczki przy brzegach powstają ze względu na to że jest to blisko ścianki i powstaje warstwa przyścienna
A tu jest ciśnienie które układa się bardzo charakterystycznie (w parabolę)
[IMG=http://img231.images...wind.png][/IMG]
a tu jest prędkość wypadkowa płynu ale już z granulkami (tam gdzie czarne to to są granulki). Gęstość rozmieszczenia granulek i ich promień jest regulowany
Uploaded with ImageShack.us
No i ciśnienie dla tego samego przypadku co wyżej.
Opis ten jest bardzo skrótowy i uproszczony jakby ktoś chciał szczegółów zapraszam na pw
_________________ Creation. That is why we are here.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach