Strona Główna Fahrenheit 451
rozmowy o książkach, muzyce, filmie i... wszystkim innym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: angel
2012-11-09, 16:41
Wpływ gier na psychike
Autor Wiadomość
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2010-12-03, 13:19   

Tu jest bardzo ciekawy opis wpływu gier na ambicje i chęć zodbywania sukcesów w realnym życiu http://gamecorner.pl/game..._dla_ludu_.html i piszą to ludzie znając się na rzeczy :P :)

Cytat:
Kolekcjonując kolejne komputerowe "achievementy", zdobywając coraz wyższe levele swoich avatarów lub osiągając coraz to nowe wirtualne sukcesy, tracimy tak naprawdę żądzę i chęć zdobywania sukcesów życiowych, jedynych tak naprawdę istotnych i godnych pożądania. Zapytam przewrotnie, bo mnie to nurtuje: czy Napoleon Bonaparte dokonałby w historii świata dokładnie tyle samo, gdyby codziennie spędzał po kilka godzin grając w jakąś ówczesną wersję Total War albo Cywilizację?
 
 
geralt 
Gryzipiórek


Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 261
Wysłany: 2011-05-26, 12:59   

Tanatos napisał/a:
Cytat:
Zapytam przewrotnie, bo mnie to nurtuje: czy Napoleon Bonaparte dokonałby w historii świata dokładnie tyle samo, gdyby codziennie spędzał po kilka godzin grając w jakąś ówczesną wersję Total War albo Cywilizację?

Akurat wojny lepiej prowadzić w wirtualnym świecie ;)
 
 
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2012-04-12, 10:32   

A jednak miałem racje :P

Cytat:
Według ScienceDaily, zespół badawczy w Uniwersytecie Goethego w Szwecji spędził setki godzin grając online i obserwując innych graczy. Jonas Ivarsson, jeden z badaczy, tłumaczył, że „sytuacje, które gracze spotykają w grach wymagają wyszukanej i dobrze skoordynowanej współpracy”. Tak więc gracze odnoszący sukces mają dobrą wiedzę techniczną i dobre wyczucie czasu. Nie jest to zaskoczeniem. Natomiast gracze, którzy są niemili, lub zachowują się bardzo agresywnie z reguły nie radzą sobie zbyt dobrze. Frustracja nie pomaga w grze, z pewnością każdy kiedyś tego doświadczył.

Ivarsson zaznaczył brak związku pomiędzy agresywnym zachowaniem a powodzeniem w grze może oznaczać, że wszystkie badania, które skupiały się na wpływie przemocy w grach na przemoc w prawdziwym świecie mogą być błędne. „Sugerowany związek pomiędzy grami i agresją jest oparty na pojęciu przeniesienia, który oznacza, że wiedza zdobyta w określonej sytuacji może być użyta w zupełnie innym kontekście. Przez długi czas na teorii przeniesienia skupiały się badania edukacji. Pytanie jak proces nauki powinien być zaprojektowany by uczniowie byli w stanie wykorzystać zdobytą wiedzę w prawdziwym życiu jest trudne i nie ma prostych odpowiedzi” – tłumaczył. „Zatem kwestionujemy całą debatę poświęconą grom i przemocy, jako, że nie jest oparta na prawdziwym problemie a na hipotetycznych powodach” – dodał.


Źródło Przemoc w grach nie ma jednak na nas negatywnego wpływu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Link do Shoutbox

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group