Strona Główna Fahrenheit 451
rozmowy o książkach, muzyce, filmie i... wszystkim innym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakon Końca Świata (enclave)
Autor Wiadomość
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2013-05-31, 22:43   Zakon Końca Świata (enclave)

Na planszowego Wiedźmina pewnie odrobinę poczekamy ale powstaje inna planszówka oparta na twórczości polskiego pisarza.

Gra będzie miała premierę prawdopodobnie na najbliższym Polconie w dniach 29 sierpnia – 1 września.



Cytat:
Świat po apokalipsie. Dookoła znaki, świadczące o upadku ludzkości. Wszystko to z powodu spisku wielkich przywódców religijnych, którzy odkryli sposób kontrolowania rzeczywistości – Mistrzów Blasku. Czy jest jakakolwiek szansa, aby odzyskać człowieczeństwo? Jedynym sposobem odbudowania dawnej potęgi ludzkości są wyprawy w wyższy wymiar. Przenosząc się można próbować odzyskać to, co zostało skradzione z naszego świata. Mogą tego dokonywać tylko wybrańcy – uczestnicy gry Zakon Krańca Świata.

Inspiracją do powstania gry była powieść Mai Lidii Kossakowskiej Zakon Krańca Świata. Pozyskiwacze, którymi kierują gracze posiadają talent do abordażu. Przenoszą się oni w wyższy wymiar, aby zdobyć cenne pryzy, będą musieli zaopatrzyć się w przedmioty ochronne niezbędne do przetrwania misji.


Cytat:
Zakon Krańca Świata jest bardzo klimatyczną grą – zręcznie łączy mechanikę z postapokaliptyczną atmosferą, jaka panuje w książce Mai Lidii Kossakowskiej.
Wszystkie elementy doskonale się zazębiają i świetnie ze sobą współgrają. W trakcie rozgrywki uczestnicy nieustannie muszą podejmować trudne decyzje.
Dylematów jest naprawdę sporo, a każdy błąd może kosztować utratę silnej pozycji.
Sukces zależy tu od wielu czynników. Nad każdym posunięciem warto się solidnie zastanowić. Lepiej zabezpieczeni gracze będą chcieli przeprowadzić abordaż na początku tury, aby mniej przystosowani rywale nie zdążyli przygotować się do skoku. Dlatego ważnym elementem w rozgrywce jest zmiana kolejności, która po każdej turze może być zupełnie inna. Niektórzy nawet twierdzą, że akcja wyroczni, gdzie uczestnicy ustalają kolejność graczy na następną turę jest sercem tej gry. Takie rozwiązanie na pewno urozmaica nie tylko każdą kolejną rozgrywkę, ale i turę w danej grze.


Źródło Biuletyn Gra

Więcej o mechanice gry

Ilość graczy od 2 do 4 graczy.
Przeciętny czas rozgrywki dla 4 graczy to 90-120min.

Cytat:
Podczas rozgrywki, która będzie trwała 6 tur, gracze mają możliwość:
- ulepszać swojego pozyskiwacza (psychika i kondycja fizyczna)
- ulepszać wyposażenie maszyny do skoków (sarkofagu i sezamu)
- zakupić przedmioty umożliwiające ominięcie pułapek będących śmiertelnym zagrożeniem w enklawie Mistrzów Blasku
- zakupić niezbędne medykamenty, aby chronić swoje zdrowie psychiczne oraz fizyczne
- wykonać abordaż do enklawy Mistrzów Blasku dla cennego pryzu jak i zdobycia wiedzy
- wykonać zlecenie dla „Pasterza” bez ponoszenia ryzyka, lecz z mniejszymi korzyściami
- udać się do wyroczni celem podejrzenia swojej przyszłości, jak i przejęcia inicjatywy w kolejnej turze
- skorzystać z karty osoby lub lokacji na ścieżce „Ku Drzewu” będącej główną osia prowadzącą do zwycięstwa, jakim jest zostanie „wybrańcem mistycznego Drzewa”


Źródło
Gry planszowe forum

Osobiście nie znam twórczości Kossakowskiej ale może planszówka mnie do niej przekona:)
 
 
Tifa Lockhart 
Dalekopis


Pomogła: 1 raz
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 666
Skąd: Augustowskie pola
Wysłany: 2013-06-01, 08:49   

Książka była beznadziejna, oby gra była lepsza. :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Link do Shoutbox

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group