Strona Główna Fahrenheit 451
rozmowy o książkach, muzyce, filmie i... wszystkim innym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Runewars
Autor Wiadomość
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2013-07-17, 07:21   Runewars





Cytat:
Runewars to gra strategiczno-przygodowa wydana przez Fantasy Flight Games dla 2 do 4 graczy. Fabuła gry osadzona jest w świecie znanym z gry Runebound. Twórcą gry jest Corey Konieczka, który popełnił także Descent, Posiadłość Szaleństwa i wiele innych. Gra została wydana w 2010 roku. Sugerowany przez twórcę wiek graczy to 13+, a czas gry to 3-4 godziny. Instrukcja i karty są w języku angielskim.


Cytat:
W Runewars gra się przede wszystkim po to, by zanurzyć się w krainie Terrinoth. Może generecznej i opisywanej naprędce przez różnych autorów na potrzeby różnych gier, lecz jednak fani Descenta poczują się jak w domu (choćby za sprawą sprytnego wielokrotnego wykorzystywania tych samych grafik i figurek poprzez FFG).


Losowa mapa

Cytat:
Każdy gracz wybiera frakcję, którą chce poprowadzić, następnie losuje 2 płytki z mapami. Pierwszy gracz kładzie jedną płytkę na środku stołu, do której kolejne osoby dokładają dalsze części mapy według ściśle określonych reguł. Na końcu dokładane są płytki królestwa. Wiele kombinacji ułożenia 13-tu kawałków mapy, umożliwia stworzenie odmiennej mapy przed każdą rozgrywką. Niweluje to bardzo powszechny w grach strategicznych element nudy i zmusza weteranów do budowania ciągle nowych strategii rozgrywki. Następnie na planszy umieszczane są jednostki neutralne i miasta, a każdy gracz rozmieszcza na płytkach swojego królestwa wojska, twierdzę oraz znaczniki smoczych run.


Wojna jako dodatek
Cytat:
Wojna jest tylko jednym ze środków na zdobywanie run, i prawdopodobnie najtrudniejszym z nich - runy zazwyczaj trzymane są daleko za liniami wroga, a nie przy samej granicy. Dlatego ta gra nie jest wygrywana poprzez nieustającą wojnę i podbijanie licznych terytoriów. Owszem, będą bitwy, i trzeba kontrolować odpowiednią liczbę pól, by zapewnić sobie konieczne do rozgrywki zasoby, ale raczej nie uświadczycie mongolskiej hordy przetaczającej się przez całą planszę i ustanawiającej wielkie imperium - to po prostu marnotrawienie czasu, który można wykorzystać lepiej w inny sposób.


Bohaterowie+armie
Cytat:
Dzięki połączeniu gry strategicznej z przygodową, nie odczuwa się monotonii. Gracz może zdobywać smocze runy przez działania bohaterów, lub podbijając terytorium wroga. Obie strony gry są dobrze zbalansowane, jednakże więcej czasu poświęca się na działania militarne. Powoduje to, że zmagania bohaterów wydają się mniej istotne i utrudnia zrozumienie rozgrywki początkującym.


Źródło Planszówki Boardtime

Zapowiedziano polską wersje na III kwartał 2013 r. Galakta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Link do Shoutbox

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group