Strona Główna Fahrenheit 451
rozmowy o książkach, muzyce, filmie i... wszystkim innym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Gearworld The borderlands
Autor Wiadomość
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2013-07-18, 14:56   Gearworld The borderlands

Gra co prawda jest już w sprzedaży ale oferuje na tyle ciekawe mechanizmy iż sądzę że warto je przybliżyć.

Z uwagi na rozbudowaną dyplomacje gra jest porównywana do Gry o Tron jednak ma ona bardziej ekonomiczny charakter a istotną rolę odgrywa w niej handel i umiejętność zorganizowania sprawnej sieci transportu dóbr.






Krótkie info

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 14 lat

Czas gry: ok. 90 minut


Cytat:
Mająca swoje korzenie w oryginalnej grze planszowej Borderlands, gra Gearworld: The Borderlands to gra w której będziemy przejmować kontrolę nad terytoriami, zdobywać zasoby i bronić się przed agresją innych graczy. A przede wszystkim, zyskuj przychlność Ludu z Chmur. Negocjuj, podbijaj, konstruuj najpotężniejsze machiny jakie widział świat.


Gearworld jest grą strategiczną z naciskiem na handel między graczami oraz umiejętności transportu.

Każda tura może składać się z 5 z faz ale tylko jedna (walka) zawsze występuje pozostałe zależnie od rzutu kością (66% że dana faza pojawi się w każdej turze).
Fazy:
1) Budowanie
2) Produkcja
3) Handel
4) Transport
5) Walka

Sojusze w bitwach
Grę czasami porównuje się z Grą o Tron z uwagi na duży wpływ dyplomacji na rozgrywkę. Identycznie jak w grze o tron w trakcie bitew gracze mogą zdecydować się by wesprzeć jednego z walczących. Bitwy jednak nie są tak rozbudowane jak w Got jest tylko 1 rodzaj jednostek (choć można je wspierać 3 jednostkami służącymi do transportu które też dodają siłę do armii) i nie ma dowódców.

Walka albo transport
Wspieranie jednostkami służącymi do transportu jest ciekawe bo niektóre z nich mają dość spory ruch dzięki czemu zagrożony rejon mogą wesprzeć nawet odległe jednostki. Jednak wsparcie przez jednostki transportowe powoduje ich przemieszczenie co może utrudnić niezwykle istotny w grze transport zasobów.

Handel osią rozgrywki
Handel pozwala wymienić się graczom zasobami niezbędnymi do produkcji i zwycięstwa. Prowadzi to do dylematów w stylu "na ile mogę pomóc swojemu wrogowi by nadal mi się to opłacało?" Dodatkowo handel jest premiowany także brakiem konieczności transportu dóbr uzyskanych w ten sposób. Jest to istotne gdyż w tej grze kluczem do przewagi jest sprawnie zorganizowana sieć transportowa.

Bez transportu ani rusz
Każdy rodzaj transportu (koń, statek, łódka) ma inną ilość punktów ruchu przy czym załadunek oraz rozładunek także je zużywa, dodatkowo można budować mosty. Gra wymusza transportowanie dóbr gdyż zgodnie z regułami
Cytat:
gracz nie może używać tokenu produkcyjnego do produkcji zasobów, jeżeli zasób już istnieje w powierzchni gruntów z odpowiednim tokenem produkcji.
czyli jeśli dany obszar produkuje złoto najpierw całe wcześniej utworzone złoto musi opuścić ten obszar by móc uruchomić nową produkcje.

Osobiście czekam na pierwsze recenzje gdyż na razie widziałem trochę naczekania na forach na kiepską jakość wykonania gry (fizyczną nie w kwestii zasad).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Link do Shoutbox

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group