Neuroshima Hex jest grą taktyczno-bitewną w klimatach postapokaliptycznych. Do wyboru mamy cztery rodzaje armii:
- Moloch: czyli sztuczna ( mocno nieruchawa) inteligencja. W mitologii gry zniszczyła ludzką cywilizację.
- Borgo: stworzone przez Molocha różne rodzaje mutantów i innej nieprzyjemnej swołoczy.
- Posterunek: ostatnia ludzka armia (partyzancka) walcząca z Molochem.
- Hegemonia: cała reszta, która nie pasuje do wcześniejszych grup, czyli anarchiści, gangi przypominający złych z Mad Maxa i inni zwolennicy filozofii "lej w mordę boś silny".
Po otwarciu pudełka wyciągamy planszę. Nie powala ona jednak jakąś szczególną inwencją twórczą. Po chwili okazuje się, że raptem jakaś 1/6 służy do gry (w podstawce), a reszta po prostu jest.
Grałem sobie ostatnio w Warhammera (dwuosobowa), który to jest podobną grą w swej mechanice. Neuroshima Hex w rozgrywce na dwóch graczy, wygląda jak ubogi krewny pod względem graficznym. Patrząc na mechanikę gry też jest mniej skomplikowana. Mamy w tym wypadku do czynienia ze średniej wielkości wadą, ale w końcu ta gra ma nie tyle wzbudzać pozytywne wrażenia artystyczne, co zmuszać do myślenia.
Czy spełnia ów warunek?
Tak, ale bez przesadyzmu. Myślę, że jest to pozycja dobra na rozgrzewkę przed jakimś bardziej wymagającym tytułem
Należy sobie w takim bądź razie zadać pytanie czy jest to gra zła?
Odpowiedź jest oczywiście: Nie. Problem jest według mnie taki, że gra oferuje za mało żetonów do rozgrywki. Jest to zwłaszcza widoczne w przypadku gry dla dwóch osób. Trochę się oczywiście mądrzę, bo rozegrałem raptem dwie partie dwuosobowe. Widać jednak już jak będą wyglądać kolejne gry.
Ponarzekać muszę jeszcze na opisanie taktyk poszczególnych armii w instrukcji. Mocno to upraszcza początkowe rozgrywki. Gracz sam nie może dojść do wniosków, bo po co? Jeszcze mu się w głowie zagrzeje.
Troszeczkę napsioczyłem, trzeba teraz zacząć szukać pozytywów. Częściowo zalety są z doświadczenia, zaś momentami z hipotetycznych możliwych zastosowań:
- gra jest banalnie prosta, trzeba przeczytać dwie pierwsze strony instrukcji i zacząć grać. W trakcie rozgrywki po prostu trzeba sprawdzać co oznacza dany żeton. Jest to najszybszy sposób poznania zasad.
- szybkość rozgrywki. Myślę, że w ciągu godziny można wykonać nawet pełen "pięciosetowy" (do trzech wygranych) mecz.
- wraz ze wzrostem graczy może/pewnie będzie rosnąć zabawa, zwłaszcza, że można grać zespołowo lub każdy na każdego
- największą zaś zaletą tej gry jest to, że widzę możliwość przerobić ją po swojemu. Zmienić mechanikę, sposób zagrywania żetonów itp.
Ogólnie rzecz ujmując dam Neuroshimie Hex cztery punkty na sześć. No może z taaakim maalutkim minusikiem
_________________ Kiedy w życiu jest źle
Gdy wszystko wk... Cię
Jeśli ochoty wciąż brak
Przebrzydły osrał Cię ptak
Pomogła: 7 razy Wiek: 31 Dołączyła: 14 Sie 2007 Posty: 5405 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-01-06, 22:12
Ha, a ja właśnie dzisiaj sobie zagrałam w darmową wersję androidową przeciwko telefonowi Nabrałam po tym dużeego smaka na normalną rozgrywkę, bo telefonowi kopię tyłek już od drugiej gry Wydaje mnie się, że to ma potencjał na bardzo fajną strategię, bo kombinować tam chyba sporo można. Też zaczęłam porównywać do Warhammera i pomyślałam sobie, że mogłoby mnie to bardziej cieszyć, bo tu chyba więcej zależy od Twojego kombinowania, niż od tego, jakie kafle pociągniesz. Z każdym kaflem masz dużo opcji (położyć go tam czy tu, obrócić go tak, czy inaczej, tego zastrzelić, tamtego złapać w siatkę, czy odwrotnie...). A w Warhammerze stale i wciąż mam poczucie, że te karty mnie po prostu nie lubią.
Ja z kolei, chciałbym zagrywanie żetonów bardziej pod Warhammera podciągnąć. Zwłaszcza, że według instrukcji gra się właściwie w "otwarte karty". Na pewno zaletą jest, to że jest na więcej osób. Z kolei główna Wada, jest taka, że Inwazja jest piękniejsza graficznie .
_________________ Kiedy w życiu jest źle
Gdy wszystko wk... Cię
Jeśli ochoty wciąż brak
Przebrzydły osrał Cię ptak
Przede wszystkim nie dobiera się do trzech, tylko np do pięciu, albo siedmiu. Przynajmniej jeden trzeba odrzucić, jeden odkryć przeciwnikowi z możliwością użycia w kolejnej turze. Odkrytego nie wolno odrzucić. Używać można do woli, albo jakoś skorelować z żetonami odsłoniętymi.
Ot, taka luźna sugestia na szybko
_________________ Kiedy w życiu jest źle
Gdy wszystko wk... Cię
Jeśli ochoty wciąż brak
Przebrzydły osrał Cię ptak
Pomogła: 7 razy Wiek: 31 Dołączyła: 14 Sie 2007 Posty: 5405 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-05-05, 19:01
Przeczytałam sobie instrukcję do Neuroshimy i...
Cytat:
Każdy Sztab uderza wszystkich sąsiadujących z nim wrogów w walce wręcz zadając cios z Siłą 1. Jednak Sztab nie atakuje w ten sposób innego Sztabu. Sztab posiada Inicjatywę 0. Cecha specjalna Sztabu nie działa na niego samego.
Pomógł: 55 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 11315 Skąd: Tai chi
Wysłany: 2013-05-27, 20:41
Pograliśmy z Dorcią trochę w pożyczoną od Derbika NH i spodobało się nam na tyle, ze Dorcia wymieniła na forum planszówkowym K2 na to Tylko, że niestety trafiła nam się pierwsza edycja, która jest... delikatnie pisząc - brzydka Ale sama gra bardzo fajna i ostatnio najczęściej gramy w to i Race for the Galaxy. Jakoś mamy fazę na szybkie granie
_________________ "Bo poza tym, że gubisz włoski to jesteś całkiem ślicznym facetem."
Pomogła: 7 razy Wiek: 31 Dołączyła: 14 Sie 2007 Posty: 5405 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-05-27, 21:02
Bo tego to rozkładać nie trzeba, wyciągnie się z pudełka i można grać... Bardzo fajna jest ta Neuroshima, chociaż niestety w pierwszym wydaniu boooli estetycznie
Pomogła: 1 raz Wiek: 25 Dołączyła: 26 Maj 2008 Posty: 1034
Wysłany: 2013-06-27, 20:05
Za to ta druga armia (Smart) ma aż trzy Działka Gaussa w inicjatywie 2, i generalnie super fajne, silne jednostki, w tym takiego skubańca, co po zabiciu go wraca na samą górę stosu żetonów do ciągnięcia.
Trochę nam nie równo szła pierwsza rozgrywka, bo bonusy od sztabu Smarta były niewykorzystane, a raczej sprytnie przez Vegasa zastawione
No jest dodatkowa opcja ogniwa i zbierania energii na wykupienie sobie dodatkowych opcji ruchu albo zabijania przeciwnika- tak bardzo ogólnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach