Wysłany: 2014-09-17, 21:50 Firestorm Armada - starcia flot kosmicznych
Cytat:
Firestorm Armada to system bitewny dla 2 graczy opierający się na starciach kosmicznych flot. Floty skladaja sie z okretow roznych klas (niszczyciele, krazowniki, lotniskowce z mysliwcami fregaty) pelniacych rozne role na polu bitwy. W grze wystepuje 6 głównych ras różniących sie okretami oraz taktyka walki.
Pomijając kostki okreslajace trafienie liczy sie odpowiednie wykorzystanie swoich sil, korzystanie z oslon, ognia laczonego oraz specjalnych zdolnosci jednostek.
Raport z pola bitwy
Czas rozgrywki 3 h.
Potyczka Patrol Fleet Rethloza Dindrenzi
Od pewnego czasu rozgryzamy kosmiczny bitewniak Firestorm Armada.
Dziś zrobiliśmy skirmish Rethloza (wyjątkowo proxowana Aquanami) vs Dindrenzi.
Floty
Rethloza Tanatos (niebieskie i szare)
:
TIER 1 POINTS 240+ POINTS 300
1 x BATTLESHIP Nexus Class 170
Gain the Stealth Systems MAR +15
+3 Wing Capacity +5
+ 2 PD + 5
Give all Primary Weapons the Corrosive MAR +15
5 x Bombers 5
1 x Interceptors
3 x HEAVY CRUISER Huntsman Class 90
3 x Give all Primary Weapons the Corrosive MAR +10
TIER 2 POINTS 130
2 x SHUNT CRUISER Araneaea Class x 55
2 x Give the Primary Weapons the Corrosive MAR +5
2 x Interceptors 5
TIER 3 POINTS 100
4 x FRIGATE Nidus Class x 20
4 x Bombers x 5
TIER 1
1x (Core) | Praetorian Class Battleship | Large | 200 | [1] | Wings: 2
(Accompaniment) | Buckler/Retarius Class Escorts | Praetorian (0-3) | *
(Hardpoint) | Remove: Ablative Plating MAR | Praetorian (3/1) | +10
(Hardpoint) | +3 Wing Capacity | Praetorian (3/1) | +5
(Hardpoint) | +2 AP | Praetorian (3/1) | +5
(Upgrade) | Assault Blitz MAR | Praetorian | +10
(Upgrade) | Deck Crews MAR | Praetorian | +5
(Upgrade) | Gun Racks: Split Fire MAR | Praetorian | +5
(Upgrade) | Kinetic Weapons: High Energy MAR | Praetorian | +5
3 Buckler or Retarius Class Escorts + 45
6 x Interceptors
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
TIER 2
3x (Core) | Murmillo/Victory Class Heavy Cruiser | Medium | 255 | [2,3] | Wings: 0
(Hardpoint) | Change Torpedo Weapons to (Fore) | Murmillo/Victory x1 (1/1) | +5 x 3
(Upgrade) | Kinetic Weapons: High Energy MAR | Murmillo/Victory x3 | +15
(Upgrade) | Secured Bulkheads MAR | Murmillo/Victory x3 | +15
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
TIER 3
1x (Core) | Hammer/Thraex Class Frigate | Small | 4 x 30 | [2,3] | Wings: 0
MFV 770
Mój piękny plan opierał się na ukryciu Battleshipa za osłoną do przybycia posiłków
niestety nie wyszło tak jak chciałem, choć włączone maskowanie osłabiło odrobinę atak przeciwnika na mój okręt flagowy (Battleship), w międzyczasie Shunt Cruisery szykowały się do skoku
Wiedziałem jednak iż bez posiłków nieźle oberwę.
W drugiej turze wprowadziłem Ciężkie krążowniki z rezerw przez skok, było to ryzykowne zagranie jednak upiekło mi się jedynie na wyłączeniu silników a okręty znalazły się dokładnie tam gdzie chciałem tuż za rufą wroga.
W kolejnej turze moje Shunt Cruisery dokonały skoku bojowego i co ciekawe nawet wylądowały tam gdzie miały trafić (potrzebowałem 15-16 cali udało mi się skoczyć 11).
W rezultacie Dindrenzi zostali prawie okrążeni, co jest istotne gdyż większość ich najlepszych broni strzela tylko do przodu.
Tu jednak skończyła się moja dobra passa, gdyż 3 z 4 moich fregaty, wprowadzone z rezerw w kolejnej turze zostały zmiecione z kosmosu bez oddania jednego strzału, 4 fregata też wiele nie zdziałała.
Moje bombowce też się nie popisały, gdyż przeciwnik wyrzucił prawie same 6 na obronie punktowej czym zlikwidował całe skrzydło.
Dodatkowo Shunt Cruisery wpadły na dobrze postawioną zaporę minową.
Sytuację uratowały moje ciężkie krążowniki wykańczając Battleshipa przeciwnika wraz z admirałem, zaś mój sfatygowany Battleship (pożary na pokładzie wykończyły połowę załogi) salwował się ucieczką przez pole asteroidów.
Rezultat walki
Rethloza straty
4 fregaty
Battleship 4/9 hp (załoga 4/8)
5 x Bombers
Ciężki krążownik 2/6 hp.
wiesz same zasady do tych "statków" mają 121 stron (zasady nie są trudne i dość intuicyjne) i obejmują takie elementy walki kosmicznej jak wykorzystanie torped (odrębne zasady niż "normalne bronie"), użycie myśliwców i bombowców, ataki kierowane na poszczególne podsystemy okrętu (jak silniki czy uzbrojenie) czy abordaż.
Okręty mają 4 poziomy zasięgu broni o różnych kątach rażenia. w każdym poziomie inną siłę ognia (dodatkowo różne bronie mają różne efektywne zasięgi), zaś podstawowym elementem mechaniki jest miarka calowa:P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach