Strona Główna Fahrenheit 451
rozmowy o książkach, muzyce, filmie i... wszystkim innym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Forbidden Stars - Warhamer 40 000
Autor Wiadomość
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2015-07-03, 08:34   Forbidden Stars - Warhamer 40 000

Ostatnio miałem przyjemność rozegrania dwóch rozgrywek w najnowszy hit Fantasy Flight Games Forbidden Stars.

Jest to gra osadzona w uniwersum Warhammer 40 000.

Trochę o klimacie, w grze są frakcje i jednostki charakterystyczne dla uniwersum, ich zalety oddają "ducha" uniwersum. Utramarines mają wysokie morale, Chaos jest mistrzem siania zamętu, orkowie idą w ilość zaś Eldarzy mają najlepszą flotę i warpy. Gra w żaden sposób jednak nie buduje klimatu, nie wprowadza do uniwersum.



Trochę szczegółów o rozgrywce

Ilość graczy 2-4
Gatunek strategia
Czas gry
dla 3 osób do 3 godzin
dla 4 osób 4-6 godzin.

Jak widzicie gra potrafi być czasochłonna, czy jednak jest warta czasu?

Dla mnie odpowiedź jest pozytywna.

Przemawia za tym kilka powodów:
1) Gra świetnie prezentuje się na stole, jednostki mają takie szczegóły jak działka na okrętach kosmicznych, czy czołgach.
2) System wydawania rozkazów (skopiowany ze Starcrafta) - jest zbliżony do Gry o Tron (tajne żetony), jednak z fajną modyfikacją żetony tworzą stosy, dlatego nie tylko ma znaczenie jaki żeton umieścisz, ale też, który będziesz w kolejce.
3) 4 Frakcje są różnorodne, mają unikalne ulepszenia, które można kupić oraz specjalne zdolności
4) Mechanizm warp stormów - ciekawy sposób na blokowanie możliwości ruchów przeciwnika, sprawiający, że nawet na 3 graczy gra ma sens.
5) Mechanika walki używająca kart, ale w sposób, który ma się pod kontrolą. Zawsze masz 5 z 10 kart, ale talię tych 10 kart sam składasz kupując ulepszenia poszczególnych jednostek.
6) Mechanizm celów - każdy z przeciwników ma na swoim terytorium 2 cele innego gracza powoduje to, że nie ma sensu "uwziąć się na kogoś", trzeba zaatakować każdego z przeciwników.

Wszystko to sprawia, że w czasie gry ma się masę wyborów poczynając od tego jakie rozkazy wydać, jakie ulepszenia kupić kończąc na tym jak ustawić Warp stormy.

Gra jest szybka i dynamiczna, ale ciągle czuje się kontrolę.

Teraz łyżka dziegciu:
1) czas gry - na 3 osoby z ogranymi graczami jeśli jeden naprawdę dobrze to rozegra da się skończyć poniżej 3 godzin, na 4 osoby to już nie możliwe.
2) cena 370 zł - mimo, iż zawartość moim zdaniem jest tego warta to jednak dość dużo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Link do Shoutbox

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group