Wysłany: 2014-12-13, 13:59 Wiedźmin - gra przygodowa
Cytat:
Wiedźmin Gra Przygodowa jest oparta na twórczości światowej sławy pisarza, Andrzeja Sapkowskiego. Gra została zaprojektowana w taki sposób, aby zarówno wieloletni fani uniwersum Geralta, jak i gracze, dla których będzie to pierwszy kontakt z nim, poczuli niepowtarzalny klimat, zagłębili się w pasjonującą historię i chcieli wracać do Rivii i innych tajemniczych krain.
Wciel się w jedną z postaci z serii gier o Wiedźminie, przemierzaj krainę pełną tajemnic i za każdym razem opowiadaj odmienną historię. Razem z przyjaciółmi poczuj prawdziwego ducha RPG, zanurz się w wiedźmińskim świecie i przeżywaj niesamowite przygody. Współpracuj z innymi postaciami lub opowiadaj historię samemu.
Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 16 lat
Czas gry: ok. 120 minut
Cena od 150 zł
Sam co prawda jeszcze nie grałem jednak uważnie śledzę opinię o tej grze na forum dyskusyjnym o grach planszowych.
Wnioski:
1) gra ma błędy na żetonach i kartach (jest errata, ale mimo wszystko)
2) poziom rozgrywki jest lżejszy, dobra na wciąganie początkujących w planszówki, doświadczeni gracze mogą się zawieść
3) interakcji nie jest za dużo
4) "klimat Wiedźmina" zależy od graczy
zawias napisał/a:
uważam, że Wiedźmin to kawał porządnej gry! Jeśli ktoś jest maniakiem euro, to fakt nie przypadnie mu do gustu (ale żadna przygodówka w takiej sytuacji raczej się nie sprawdzi . Natomiast jeśli ktoś lubi ameritrashe, a do tego lubi trzewikowe podejście do mechanizmów + świat Wiedźmina, to będzie z gry bardzo zadowolony.
Fakt, jest sporo losowości, ale też sporo kombinowania z kartami, które można łączyć w całkiem fajne kombo. Ktoś kiedyś powiedział, że klimat gry tworzą ludzie. W przypadku tej pozycji całkowicie się z tym zgadzam. Jeśli podejdziemy do niej na luzie i wczujemy się w grę przygodowo, to wychodzi dużo śmiesznych sytuacji (jak np. Geralt, który miał być zabijaką potworów, a pech chciał, że ciągle dostawał wciry od potworów, a jaszcze większe od kobitek i leżał często na "ojomie". Dopiero jak przypakował znakami, to zaczął sobie radzić z potworami. - śmiechawa przy stole gwarantowana
Jedynie do czego mogę się przyczepić to błędy na żetonach i kartach. Nie przeszkadzało mi granie z tymi błędami, ale jednak jest to bardzo duże niedopatrzenie ze strony wydawcy.
Wydawca obowiązkowo powinien dodrukować poprawione elementy (karty, żetony), (być może jakaś nakładka na tor wsparcia, ale akurat to nie jest takie konieczne) i dołączyć je do najbliższego dodatku lub po prostu dosłać do sklepów, dla tych co zakupili grę.
I jeszcze jedna sprawa - interakcja. Temat wałkowany strasznie, ale ja tam widzę od groma interakcji. Podrzucanie sobie potworów, karty które działają na innych graczy, podrzucanie sobie złego losu itp itd... Jak na grę z tą mechaniką i w takiej formie. Nie widzę tam problemów z interakcją. Może jedynie ten handel powinien być rozwinięty, bo w obecnej formie jest nieopłacalny
Pomogła: 1 raz Wiek: 30 Dołączyła: 16 Lip 2009 Posty: 666 Skąd: Augustowskie pola
Wysłany: 2015-06-20, 09:28
Grałam w to kilka dni temu i się naprawdę dobrze bawiłam. Mistrzem grania w planszówki to niestety nie jestem, ale szybko zrozumiałam zasady, więc nie jest trudna (mi to chyba nigdy nie będzie dane instrukcji przeczytać przy jakiejś grze...)
Ale jakie ładne rysunki na kartach! Te potwory bardzo ładnie zrobione.
Miałam okazję zagrać: rewelacyjna gra. Przede wszystkim prosta mechanika i zasady, które zapamiętuje się po jednokrotnym przeczytaniu instrukcji. Graliśmy wszyscy pierwszy raz i mieliśmy właściwie dwie wątpliwości, które szybko rozwiała instrukcja. Generalnie mechanika jest zupełnie przezroczysta, nie hamuje rozgrywki. Zabawy mieliśmy co nie miara, a ja nawet nie lubię Sapcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach