Strona Główna Fahrenheit 451
rozmowy o książkach, muzyce, filmie i... wszystkim innym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt Express
Autor Wiadomość
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2015-04-23, 10:02   Colt Express

Przyznam, że w tej grze moją uwagę zwróciła przede wszystkim nietypowa plansza.



Liczba graczy: 2 - 6 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 40 - 60 minut


Cytat:
Czy bandytom uda się zachować zimną krew i uniknąć świstających dookoła kul? Czy zdołają wykraść pieniądze przeznaczone na wypłaty dla pracowników Kompanii Węglowej Nice Valley? Czy przechytrzą dzielnego szeryfa, Samuela Forda? Bądź tym, który na koniec gry zostanie najbogatszym członkiem gangu.

W grze Colt Express wcielasz się w rolę bandyty próbującego obrabować pociąg... przypadkiem w tym samym czasie co inni bandyci. Twoim celem jest zebranie jak największych bogactw, zanim zgarną je inni. Rozgrywka trwa 5 Rund. Każda Runda składa się z 2 faz:

Faza 1: Planowanie! Każdy z graczy zagrywa od 2 do 5 kart na jeden stos, rewersem do góry lub na dół, w zależności od rundy. Gracz zamiast zagrania karty może dociągnąć 3 karty z swojej talii.
Faza 2: Napad! Karty są rozgrywane w kolejności ich położenia, z groźbą niepowodzenia w realizacji planów. Nie zawsze uda się przewidzieć ruchy przeciwników i zapamiętać co samemu się uknuło...!

Rozgrywka się toczy na trójwymiarowym modelu pociągu, na którym bandyci mogą przemieszczać się między wagonami, biegać po dachach, bić się z innymi bandytami, strzelać do nich, rabować pasażerów lub przemieszczać szeryfa. Pociąg ma tyle wagonów ile jest osób grających, każdy wagon jest pełen pasażerów, a Ci mają przy sobie klejnoty, walizki i torby z cenną zawartością.

W trakcie rozgrywki wydarzenia w jej trakcie będą determinowane przez karty rund, które wskażą ile kart akcji zostanie zagranych. Dodatkowo zawierają także ikony wydarzeń specjalnych, na których widać czy będziemy jechać przez tunele (wtedy zagrywamy kartę jako zakrytą, co może wprowadzić jeszcze więcej zamieszania), czy pociąg przyspiesza, czy hamuje (postacie na dachu przesuwamy do tyłu, lub do przodu), może wskazywać, że zbuntują się pasażerowie rozpoczynając bójkę z bandytami, albo szeryf zacznie strzelać do postaci znajdujących się na dachu, itp.

Gra kończy się po 5 Rundach, następnie każdy gracz sumuje wartość żetonów Łupu zebranych na swojej karcie Postaci oraz zostaje przydzielona nagroda dla Najlepszego Rewolwerowca. Przypada ona temu graczowi lub graczom, którzy wystrzelili najwięcej pocisków w trakcie gry.

Grę wygrywa najbogatszy z bandytów, a w przypadku remisu ten najmniej poturbowany.

Wsiadaj na swojego mustanga, dogoń pociąg i wskocz na dach, a pieniądze i sława (niekoniecznie ta dobra) będą na wyciągnięcie ręki!

Po kilku partiach stwierdzam, że to idealny tytuł imprezowy, krótki dobrze działający na 4-6 osób i tworzący zabawne sytuacje.

Wersja na 2 a nawet 3 osoby nie porywa już tak.
 
 
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2015-09-30, 12:11   

Zapowiedziano dodatek

http://wydawnictwo.rebel....i-dylizans.html

Cytat:
Dodatek wprowadza trójwymiarowy model dyliżansu, który został wykonany tą samą metodą, co model pociągu. Bandyci w celu szybszego przemieszczania się pomiędzy wagonami mogą teraz użyć koni, a sam dyliżans porusza się równolegle do pociągu.

Konie pozwalają również wskakiwać na dyliżans, ale ten jest chroniony przez Konwojenta... Jednakże jeden dobrze wymierzony Cios wystarczy, by posłać go na dach wagonu przejeżdżającego pociągu. Co prawda upuści on cenną Walizkę, ale od tej pory, rozwścieczony, stanie się zmorą dla Bandytów.

W dyliżansie, poza Konwojentem i Walizką, są też Zakładnicy, za których na koniec gry będzie można uzyskać Okup. Uwaga! Każdy z zakładników jest na swój sposób irytujący i jeśli Bandyta zdecyduje się porwać któregoś z nich, będzie musiał z nim wytrwać do końca gry. Pudel Staruszki gryzie, co powoduje, że Bandyta na początku każdej rundy musi umieścić w swojej talii nową kartę Neutralnego Pocisku, a Fotograf ciągle błyska lampą i w efekcie Bandyta nie może zagrywać zakrytych kart Akcji.

Dodatek wprowadza również nowe karty Rundy oraz nowe wydarzenie, które wprowadzi jeszcze więcej zabawy do rozgrywki. Flaszki Whiskey, które od tej pory będzie można znaleźć w całym pociągu, wpłyną w interesujący sposób na zdolności bandytów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Link do Shoutbox

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group