Strona Główna Fahrenheit 451
rozmowy o książkach, muzyce, filmie i... wszystkim innym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Kacper Ryx Król Żebraków - wspieram to.
Autor Wiadomość
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 851
Wysłany: 2015-09-30, 12:22   Kacper Ryx Król Żebraków - wspieram to.



Kampania ruszyła cena gry 139 zł
https://www.wspieram.to/krolzebrakow


Gra określana jako bardziej taktyczny / mniej losowy Świat dysku.


Czas gry Wariant dla 2 graczy: 30-45 min.
Wariant dla 3-5 graczy: 120-150 min. w zależności od liczby graczy

Ilość graczy 2-5


"Kacper Ryx i Król Żebraków” to łotrzykowska, planszowa gra strategiczna oparta na motywach cyklu powieściowego autorstwa Mariusza Wollnego o XVI-wiecznym krakowskim detektywie Kacprze Ryksie. W tej pełnej (negatywnych zazwyczaj) emocji „planszówce” gracze wcielają się role hersztów gangów, którzy stają do walki o władzę nad przestępczym półświatkiem renesansowego Krakowa i tytuł mitycznego Króla Żebraków. Gracze walczą między sobą, ale mają też wspólnego wroga, który nie spocznie póki nie zakończy tej krwawej, doprowadzającej miasto do ruiny wojny. Postacią tą jest Kacper Ryx, który tropi i piętnuje przestępstwa graczy, znacząco utrudniając im ich poczynania.

W sumie nie jestem fanem serii o Kacprze Ryx, ale być może premiera planszówki sprawi, że zainteresują się również serią książkową.

2 października rusza akcja mająca na celu uzbieranie środków na produkcję pierwszej partii egzemplarzy Króla Żebraków.

Premierę gry jest planowana na przełom 2015 i 2016 roku, ale twórcy obiecują zdążyć na tegoroczne Boże Narodzenie.

Więcej o grze

Cytat:
Ok, byłem, zagrałem, zwyciężyłem. A teraz wam opiszę mniej więcej co to jest.Po jednej rozgrywce gra nieco przypomina bardziej taktyczne/strategiczne, mniej losowe Ankh- Morpork. Ma klimat, daje dużo zabawy i ogólnie to w sumie się napaliłem na nią trochę. Jednak jak to prototyp ma też swoje bolączki.

O CO OGÓLNIE CHODZI?/>Aspirujemy do bycia królem półświatka, aby być tym królem warto zdobyć sławę na dzielni No i na tym polega gra, zdobyć sławę wypełniając zadania, kontrolując karczmy i inne przybytki.Karczmy: dają nam pieniądze, generują zbirów, dają karty specjalne.

INNE PRZYBYTKI: Za kontrolę mamy punkty, szkoda, że tylko tyle, ale podobno kwestia jeszcze może być rozwijana.

ESTETYKA
Zajmę się tym, co jest już podobno finalne, lub prawie na pewno finalne.<br /><br />Plansza- graliśmy przy dosyć słabym świetle, ale o mogę powiedzieć, że plansza jest ładna i estetyczna, przedstawia miasto Kraków z podziałem na dzielnice (może stąd skojarzenie z Ankh- Morpork)- kilka charakterystycznych budynków i karczmy. Wszystko w "rzucie 3d (nie wiem jak to nazwać). Minusem w moim odbiorze planszy jest to, że "mało tam się dzieje"- wszystko jest ładne i estetyczne, ma ciekawe szczegóły, ale nie wiem jak to nazwać, mapa wydaje się mało dynamiczna, jednostajna (?), może to też być wina tego światła, niedokładnie przez to było widać głębię i kolory. Ogólnie sama "mapa" na plus. Natomiast na planszy są też tory i odstępy między torami a mapą są nieco zbyt duże i wypełnione troszkę nicością, oraz za dużą i w sumie zbędną na planszy informacją o podziale mapy na daną ilość graczy. Jednak całość oceniam pozytywnie.

Arty na kartach- Są świetne i tyle. Portrety kompanów zwłaszcza- moim zdaniem klasa światowa. Obrazki na kartach specjalnych też ładne. W sumie to patrząc na portrety kompanów można poczuć klimat i wczuć się w niego.<br /><br />Czcionka: Mi się podobała, ale z obowiązku dodam, że moja dziewczyna coś na nią kręciła nosem. Moim zdaniem pasuje do klimatu.

To tyle z rzeczy ostatecznych, layouty podobno do zmiany itd.

KLIMAT

Mapa Krakowa na pewno dodaje klimatu i jest całkiem ok.Na pewno tak jak pisałem portrety postaci i same postacie (np. Samuel Zborowski czy Twardowski) robią klimat. Czuć, że gra opiera się na historii/ legendach historycznych i ktoś, kto lubi klimaty szlacheckie poczuje się tam świetnie. Fajnie by było dodać do postaci jakieś krótkie notki jak w karciankch, ale może na to nie być miejsca w sumie na karcie ;)

Karty specjalne też bywają ciekawe- Mnie do gustu przypadł Tumult- karta, którą zagrywamy na karczmę, w której pojawia się banda studentów próbująca przejąć przybytek. Jeśli studentom uda się zająć karczmę to po opróżnieniu piwnic możliwe jest, że ruszą na kolejną okoliczną karczmę. Jak to opisuję, to nie brzmi tak fajnie, ale wyobraźcie sobie średniowiecznych pijanych żaków robiących burdę od karczmy do karczmy ;)

Karty zadań- związane z półświatkiem, ale czasem trafi się organizacja festynu czy dotacja na kaplice- myślę, że też zgadza się z historią i zadania dodają grze klimatu, zwłaszcza że poza opisem co trzeba zrobić jest jakaś wstawka dlaczego trzeba to zrobić itd.Karty inwestygacji- kiedy Kacper depcze nam po piętach, dostajemy te karty, które nam ogólnie szkodzą- również mają wstawki fabularne i są bardzo ok ;)

Klimat zdecydowanie jest wyczuwalny i osobiście przypadł mi do gustu, szlachta, półświatek, zabójstwa i karczemne bójki.nie będę się dokładnie rozpisywał o co w grze chodzi itd. niedługo ruszy Kicstarter to będziecie mogli się dowiedzieć i dokładniej odnieść.Inicjatywa: działania przedstawiona jest na 10 punktowym torze, dana akcja kosztuje od 0 do 3 punktów akcji. Akcje przeprowadza ten, kto jest najbliżej 0 na torze. Daje nam to duże pole do popisu w planowaniu akcji w odpowiedniej kolejności i wykręcaniu komb, bardzo fajna sprawa- zwłaszcza że kolejnością na torze można manipulować za pomocą kart. Problemem było to, że w naszej partii tak nieładnie się ułożyło, że przesunąlem wspołgracza o 4pkt do przodu pozbawiając go w praktyce prawie połowy punktów akcji, a na swoją kolejkę musiał czekać koło 30 minut- to prawdopodobnie przypadek ekstremalny, ale o tym rozpiszę się później. Sam mechanizm fajny.<br /><br />Walka- dużą rolę odgrywają kości 6 ścienne, dlatego szachiści od razu się popłaczą. Ogólnie rzucamy koścmi w zależności od tego ilu zbirów wysłaliśmy do walki, herszt daje w kości. Powiedzmy atakujemy karczmę przeciwnika hersztem i dwoma zbirami. Karczma broniącego zapewnia mu dwie kości, my mamy tych kości 4 (zbiry i herszt). Rzucamy: wynik 1- porażka i Kacper zbiera na nas haka (czyli zbieramy kartę inwestygacji/ kary), 2-3 porażka, 4-5 sukces, 6- sukces dodatkowo ranimy/nokautujemy/zabijamy zbira przeciwnika jeśli jakiś jest. Wygrywa ten, kto ma więcej sukcesów. Tu już usłyszę krzyki, że jak to, że losowa itd. moim zdaniem losowość nie jest ekstremalna, manipulujemy liczbą zbirów, plus mamy jeszcze karty typu: zabij zbira, dodaj 1 automatyczny sukces do kostek, rzuć dodatkowymi kośćmi, wynik 3 traktuj jak sukces itp.

Testy: Wszystkie testy opierają się na mechanizmie który opisałem w walce, tyle że na 6 za wykonanie udanej akcji otrzymujemy zazwyczaj punkt zwycięstwa, z tego co wiem testów używa się do kradzieży i zabójstw i tu trochę szkoda, że CHYBA nie ma kart wpływających na wyniki tych akcji.

Kacper Ryx- jedyny bardzo i zupełnie losowy element w grze- Kacper co rundę przechodzi do losowej dzielnicy i nie da się na to w żaden sposób wpłynąć. Jak wlezie na naszą to dostajemy karty inwestygacji (kar), ale też raczej nikt nas tam nie będzie atakował, bo z tego co pamiętam w taki ktoś moze dostać jeszcze więcej kart kar (ale nie zdarzyła nam się taka sytuacja, więc nie jestem pewien).Czas w grze- ciekawa sprawa, też losowa. Dwustronny tor, z jednej strony mamy nasze rundy, a z drugiej znacznik śledztwa. Jeśli znacznik śledztwa spotka się ze znacznikiem rund to gra się kończy. Nasza gra zajęła 3 rundy, ale i tak prawie doszedłem do końca toru punktów. Znacznik śledztwa przesuwa się kiedy gracze odkrywają karty inwestygacji, zazwyczaj przesuwa się w stronę znacznika rundy, ale są też karty, które go cofają.Zadania: Dobieramy 3 na rękę i co rundę możemy dowolną ich ilość wymienić, lub punktować za nie i brać do ręki nowe zadania.

EWENTUALNE PROBLEMY
Downtime: graliśmy w 5 czyli maksymalną ilość graczy i zazwyczaj wszystko szło całkiem sprawnie i szybko, chociaż była to nasza 1 gra, ale w pewnym momencie jak opisałem wcześniej doszło do tego, że w wyniku pojechania kolegi ten musiał czekać na turę koło 30minut. Możliwe rozwiązania na jakie wpadliśmy:

1.Skrócenie toru akcji- mniej akcji, szybsza gra. Moim zdaniem słaba sprawa, bo w trakcie jednej rundy nie uda się wtedy przeprowadzić poważnych ofensyw i zdobyć punktów czy karczm, zrobić jakiegoś śmiałego kuku.2.Nadanie kosztu w złocie akcjom przesuwającym coś na torze inicjatywy: Moim zdaniem dobre rozwiązanie, wtedy człowiek będzie musiał się zastanowić czy na pewno chce użyć tej karty za 1 czy 2 złota i zdobyć to złoto na przeprowadzenie akcji.Mechanizm umożliwiający powrót: Nie mieliśmy sytuacji, żeby kogoś pojechać do 0, ale jest to możliwe i wtedy do gry wraca herszt, który może przeprowadzać akcje. Jednak z samej mechaniki wydaje się, że cieżko będzie wrócić, bo rekrutacja nowych ludzi, lub zdobycie funduszy bez karczm może być trudne i trwać za długo.Możliwe rozwiązania:

1. Nie można podbić ostatniej karczmy gracza. Wczoraj wydawało mi się w miarę sensowne, ale to zablokuje punktowanie przeciwnikom co jest słabe, kiedy twoimi zadaniami na rundę jest kontrola 2 dzielnic i w tych dwóch dzielnicach są pojedyncze karczmy dwóch różnych graczy.<

2. Przy początku następnej rundy herszt gracza powraca wraz z "bonusami", które dawała karczma, którą od niego przejęto czyli dostaje tyle monet ile dawała karczma, tylu zbirów i tyle kart specjalnych. To może pomóc w zdobyciu karczmy w kolejnej rundzie i nie stworzy u gracza przegrywającego tak długiego przestoju, żeby wypadł z gry. Problemem jest to, gdzie herszt z bandą ma się pojawić. Można by to zrobić losowo lub w najsłabiej obstawionej dzielnicy (co miałoby nawet sens fabularny).INNE MIEJSCA: Fajnie że są, fajnie, że punktują, ale chciałoby się, żeby były jakieś karty specjalne/ zadania związane z nimi, lub aby miejsca też COŚ dawały kontrolującemu poza punktami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Link do Shoutbox

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group