Dlaczego FG jest lepsze? Bo pozwala zachować klimat sesji (OK, w granicach siedzenia przed monitorem), głównie dzięki interfejsowi graficznemu, który nie jest prezentowany w postaci topornych tabelek, list rozwijalnych i innych tego typu rzeczy. Mamy za to drewniany stół, trójwymiarowe kości, które naprawdę się rzuca, karty postaci wyglądajace jak te na papierze. FG od razu dostajemy z rulesetem (tak nazywa sie zbiór zasad definiujących dany system RPG) do D&D 3.5, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć własne (co użytkownicy już czynią) - do WFRP, Call of Cthulhu, czy też systemów domowej roboty. Smile Ruleset oparty jest o pliki XML, co umożliwia niemal dowolne modyfikacje, w nadchodzącej wersji 1.06 dojdzie jeszcze język skryptowy .
Od strony MG (DM) mamy to, co najbardziej przydatne - mapy i obrazki, które można współdzielić z graczami, z możliwością maskowania lokacji, tokeny, różne strzałki, stożki, okręgi (do wyznaczania odległości, efektów czarów, itd.). DM może wcielać się w NPCów, wówczas "mówi" ich ustami. Mnóstwo quickslotów umożliwia szybkie wykonywanie powtarzalnych akcji, czy też stosowanie modyfikatorów do atrybutów i różnych rzutów. Na stronie funkcjonuje forum z bardzo aktywną społecznością, developerzy starają się realizować pomysły zgłaszane przez graczy.
Wielu ludziom udało się wrócić do RPG właśnie dzięki temu programowi - niektórzy wykorzystują go w połączeniu z aplikacjami do rozmów głosowych (VoIP), takimi jak Skype, TeamSpeak, Ventrilo, i inne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach