Strona Główna Fahrenheit 451
rozmowy o książkach, muzyce, filmie i... wszystkim innym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: angel
2012-11-09, 16:41
Rewolucja w grafice w grach
Autor Wiadomość
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2011-08-03, 17:48   Rewolucja w grafice w grach

Być może za jakiś czas czeka nas prawdziwa rewolucja w grafice w grach Przełom w grafice.
Cytat:
Nie rozumiem do końca szczegółów technicznych, ale chodzi chyba o to, by zastąpić wielokąty jakąś rozproszoną strukturą atomową - obiekty w grze składać się mają już nie ze szkieletu obłożonego wielokątami i teksturami, ale z milionów drobinek, atomów, tak jak to wszystko, na co spojrzycie gdy oderwiecie wzrok od monitora. Trochę przypomina mi to zapomnianą już nieco technologię voxeli, prawdę powiedziawszy - tyle, że ta nowa, opracowana przez małą australijską firmę (15 lat badań!) wydaje się nie mieć ograniczeń.


Ja tam sądzę że za szybko tego nie wdrożą. Z jednego ważnego powodu z informacji na temat tej technologi wynika że nie wymaga ona nie wiadomo jakiego sprzędtu, więc producentom sprzętu taka rewolucja w grafice komputerowej bardzo by się nie opłaciła...

Choć liczę że może jednak się uda o ile wymyśla jak zrobić w tym modelu grafiku animacje;/

Ale liczę na wypowiedzi kogoś kto lepiej czuje temat ode mnie :)
Ostatnio zmieniony przez Tanatos 2011-08-04, 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RobinOfSherwood
Dziejopis
Troll Jeżynowy


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 2912
Wysłany: 2011-08-03, 18:22   

Trzeba przyznac że jest to interesujące.. tym bardziej jesli potrzebuje niezbyt dużych (wg tego co piszą w artykule) mocy obliczeniowych. Tylko po co wtedy wypasione karty i tym podobne...
mam nadzieję, że będzie to dalej rozwijane i wejdzie do gier.
Jednak pokazana droga z kamieni i samo odwzorowanie wygląda conajmniej intrygująco. Do tego dodac jeszcze naturalne właściwości zachowania sie tych wszystkich przedmiotów (nastąpienie na kamień powoduje poruszanie się go, może spowodować wywrócenie się gracza) i będzie naprawde niezła zabawa ;]
_________________
Żyje się dla kilku spotkań i paru wzruszeń. Ważne, by ich nie przegapić.
Maciej Kozłowski
 
 
mawigator 
Krótkopis


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 160
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-03, 20:54   

Troszkę się interesuje od strony programistycznej takimi algorytmami i to parę spostrzeżeń:

To engine oparty o voxele (pixele w 3D). Obecnie często wykorzystywany w medycynie.
Nie jest on zbyt trudny do stworzenia ale ma ograniczenia:

1) pochłania ogromne ilości pamięci (w stosunku np do trójkątów + tekstur) - widać to
też na powyższym filmiku - palmy, słonie, ziemia powtarzają się wielokrotnie
2) nie bardzo nadaje się do modeli animowanych (głównie ze względu na punkt pierwszy)
3) algorytm sprawia pewne problemy przy programowaniu je na kartach graficznych
(trudna równoleglizacja bez kolizji pamięci) choć z artykułów naukowych widać że da
się to częściowo rozwiązać

Bardzo podobną rzecz pokazuje nvidia :
http://www.youtube.com/watch?v=lpfaFrazOn4

Na pierwszy rzut oka robi wrażenie jednak jedno pomieszczenie zajmuje 2,7 GB danych
(już w dużym stopniu spakowanych poprzez drzewo octree). Do tego całe oświetlenie jest
obliczone przed renderingiem (precomputed Ambient Occlusion oraz fakt iż śledża tylko po
jednym promieniu na piksel w przedstawionej rozdzielczości).

Myślę iż w grach długo nie zobaczymy w pełni rozwiniętej technologii voxeli choć była
wykorzystywana w grach głownie do rysowania terenu jak w Comanche:

http://www.youtube.com/watch?v=fKfRfuz7YbI

czy w bardziej nowej produkcji Minecraft:

http://www.youtube.com/watch?v=FaMTedT6P0I

;)
_________________
Wierzba poddaje się wiatrom i wiedzie jej się dobrze,
aż pewnego dnia zmienia się w ścianę wierzb
odporną na wiatry. To jest przeznaczenie wierzby.
[Frank Herbert, "Diuna"]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Link do Shoutbox

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group