Strona Główna Fahrenheit 451
rozmowy o książkach, muzyce, filmie i... wszystkim innym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Firestorm Armada - starcia flot kosmicznych
Autor Wiadomość
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2014-09-17, 20:50   Firestorm Armada - starcia flot kosmicznych

Cytat:
Firestorm Armada to system bitewny dla 2 graczy opierający się na starciach kosmicznych flot. Floty skladaja sie z okretow roznych klas (niszczyciele, krazowniki, lotniskowce z mysliwcami fregaty) pelniacych rozne role na polu bitwy. W grze wystepuje 6 głównych ras różniących sie okretami oraz taktyka walki.
Pomijając kostki okreslajace trafienie liczy sie odpowiednie wykorzystanie swoich sil, korzystanie z oslon, ognia laczonego oraz specjalnych zdolnosci jednostek.


Raport z pola bitwy
Czas rozgrywki 3 h.

Potyczka Patrol Fleet Rethloza Dindrenzi

Od pewnego czasu rozgryzamy kosmiczny bitewniak Firestorm Armada.

Dziś zrobiliśmy skirmish Rethloza (wyjątkowo proxowana Aquanami) vs Dindrenzi.

Floty
Rethloza Tanatos (niebieskie i szare)
:
TIER 1 POINTS 240+ POINTS 300
1 x BATTLESHIP Nexus Class 170
Gain the Stealth Systems MAR +15
+3 Wing Capacity +5
+ 2 PD + 5
Give all Primary Weapons the Corrosive MAR +15
5 x Bombers 5
1 x Interceptors

3 x HEAVY CRUISER Huntsman Class 90
3 x Give all Primary Weapons the Corrosive MAR +10

TIER 2 POINTS 130

2 x SHUNT CRUISER Araneaea Class x 55
2 x Give the Primary Weapons the Corrosive MAR +5
2 x Interceptors 5

TIER 3 POINTS 100
4 x FRIGATE Nidus Class x 20
4 x Bombers x 5

MFV 770


Dindrenzi Wintermute (czerwono-czarne)

:
Factions: DF - Dindrenzi Federation
Points: 800 - (565)

TIER 1
1x (Core) | Praetorian Class Battleship | Large | 200 | [1] | Wings: 2
(Accompaniment) | Buckler/Retarius Class Escorts | Praetorian (0-3) | *
(Hardpoint) | Remove: Ablative Plating MAR | Praetorian (3/1) | +10
(Hardpoint) | +3 Wing Capacity | Praetorian (3/1) | +5
(Hardpoint) | +2 AP | Praetorian (3/1) | +5
(Upgrade) | Assault Blitz MAR | Praetorian | +10
(Upgrade) | Deck Crews MAR | Praetorian | +5
(Upgrade) | Gun Racks: Split Fire MAR | Praetorian | +5
(Upgrade) | Kinetic Weapons: High Energy MAR | Praetorian | +5
3 Buckler or Retarius Class Escorts + 45
6 x Interceptors
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
TIER 2
3x (Core) | Murmillo/Victory Class Heavy Cruiser | Medium | 255 | [2,3] | Wings: 0
(Hardpoint) | Change Torpedo Weapons to (Fore) | Murmillo/Victory x1 (1/1) | +5 x 3
(Upgrade) | Kinetic Weapons: High Energy MAR | Murmillo/Victory x3 | +15
(Upgrade) | Secured Bulkheads MAR | Murmillo/Victory x3 | +15
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
TIER 3
1x (Core) | Hammer/Thraex Class Frigate | Small | 4 x 30 | [2,3] | Wings: 0
MFV 770


Mój piękny plan opierał się na ukryciu Battleshipa za osłoną do przybycia posiłków



niestety nie wyszło tak jak chciałem, choć włączone maskowanie osłabiło odrobinę atak przeciwnika na mój okręt flagowy (Battleship), w międzyczasie Shunt Cruisery szykowały się do skoku



Wiedziałem jednak iż bez posiłków nieźle oberwę.

W drugiej turze wprowadziłem Ciężkie krążowniki z rezerw przez skok, było to ryzykowne zagranie jednak upiekło mi się jedynie na wyłączeniu silników a okręty znalazły się dokładnie tam gdzie chciałem tuż za rufą wroga.



W kolejnej turze moje Shunt Cruisery dokonały skoku bojowego i co ciekawe nawet wylądowały tam gdzie miały trafić (potrzebowałem 15-16 cali udało mi się skoczyć 11).



W rezultacie Dindrenzi zostali prawie okrążeni, co jest istotne gdyż większość ich najlepszych broni strzela tylko do przodu.



Tu jednak skończyła się moja dobra passa, gdyż 3 z 4 moich fregaty, wprowadzone z rezerw w kolejnej turze zostały zmiecione z kosmosu bez oddania jednego strzału, 4 fregata też wiele nie zdziałała.



Moje bombowce też się nie popisały, gdyż przeciwnik wyrzucił prawie same 6 na obronie punktowej czym zlikwidował całe skrzydło.



Dodatkowo Shunt Cruisery wpadły na dobrze postawioną zaporę minową.



Sytuację uratowały moje ciężkie krążowniki wykańczając Battleshipa przeciwnika wraz z admirałem, zaś mój sfatygowany Battleship (pożary na pokładzie wykończyły połowę załogi) salwował się ucieczką przez pole asteroidów.



Rezultat walki

Rethloza straty
4 fregaty
Battleship 4/9 hp (załoga 4/8)
5 x Bombers
Ciężki krążownik 2/6 hp.

Dindrenzi
Battleship
Ciężki krążownik 3 hp/6 hp.
Fregata 1/2 HP.
 
 
tygryska 
Fotomajster
pregowana



Pomogła: 9 razy
Wiek: 61
Dołączyła: 25 Lut 2007
Posty: 12655
Skąd: z tej samej bajki
Wysłany: 2014-09-17, 22:06   

i tu "gra w statki" nabiera nowego znaczenia ;)
_________________
kot tez czlowiek tylko ma ogon, futerko i jest madrzejszy...
 
 
 
Tanatos 
Dalekopis


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 889
Wysłany: 2014-09-17, 22:16   

tygryska napisał/a:
i tu "gra w statki" nabiera nowego znaczenia ;)
wiesz same zasady do tych "statków" mają 121 stron (zasady nie są trudne i dość intuicyjne) i obejmują takie elementy walki kosmicznej jak wykorzystanie torped (odrębne zasady niż "normalne bronie"), użycie myśliwców i bombowców, ataki kierowane na poszczególne podsystemy okrętu (jak silniki czy uzbrojenie) czy abordaż.

Okręty mają 4 poziomy zasięgu broni o różnych kątach rażenia. w każdym poziomie inną siłę ognia (dodatkowo różne bronie mają różne efektywne zasięgi), zaś podstawowym elementem mechaniki jest miarka calowa:P
 
 
tygryska 
Fotomajster
pregowana



Pomogła: 9 razy
Wiek: 61
Dołączyła: 25 Lut 2007
Posty: 12655
Skąd: z tej samej bajki
Wysłany: 2014-09-18, 18:35   

podstawowy element mechaniki mnie rozbroil ;)
_________________
kot tez czlowiek tylko ma ogon, futerko i jest madrzejszy...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Link do Shoutbox

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group