Scenarzysta, wielki Jean van Hamme, zaczyna z wysokiego C – dramatyczne wydarzenie ma miejsce już na czwartej planszy, a potem sprawy się jeszcze bardziej komplikują.
Pięć recenzji trzeciego tomu tytułu: "Jessica Jones: Alias" - pochodzą z różnych serwisów ale będą w jednym miejscu gdyż na laptopie (padł mi stacjonarny) wszystko i tak mi się chrzani i blokuje.
1. Pisze Maciej Gierszewski:
Cytat:
Scenarzysta prowadzi czytelnika przez mroczne zaułki Nowego Jorku, wprowadza do cieszących się złą renomom klubów i barów. Historia pomieszczona w bieżącym tomie może nie jest tak spektakularna i oryginalna, jak uprzednie, ale ma w sobie duży potencjał społeczny.
Równolegle do prowadzonego śledztwa Bendis prezentuje także życie uczuciowe bohaterki, które wciąż nie chce się ułożyć. Jessiki trudno nie lubić, jednak jej nieporadność w relacjach z mężczyznami potrafi skomplikować nawet najprostsze sytuacje.
Historia rozpoczyna się nietypowo, bo od niespodziewanego gościa w łazience głównej bohaterki. Jest nim nowe wcielenie Spider-Woman, nastoletniej superbohaterki najwyraźniej mającej poważne problemy.
Brian Michael Bendis przyzwyczaił już nas, że śledztwa Jones posiadają nieodparty urok rynsztoku połączonego z namiastką superbohaterskiego świata. Świata, od którego bohaterka stara się uwolnić, rozpocząć wszystko na nowo, ale nie jest łatwo pozbyć się bagażu doświadczeń i bogatej przeszłości.
Oprócz głównego wątku śledzimy też normalne życie głównej bohaterki, która nawet gdy nie pracuje, jest zmuszona wykorzystać swe moce, chociażby w jednej z początkowych scen, gdzie przeszkadza przestępcy w napadzie. Dobrze wypada także romantyczny wątek między nią a Scottem Langiem, na którego rozwinięcie liczyłem po ostatnim tomie.
"Złote Psy z Londynu". To tytuł recenzji "Golden Dogs" #01: "Fanny":
Cytat:
Akcja komiksu rozgrywa się w brudnych i ciemnych zaułkach XIX-wiecznego Londynu. Narratorką "jedynki" jest Fanny, która opowiada, jak doszło do utworzenia złodziejskiego gangu o nazwie Golden Dogs.
Akcja omawianego komiksu zaczyna się w przeddzień wielkiej zabawy z okazji dnia wiosny.
Cytat:
"Smerfowanie biżuterii" to jeden z najlepszych, a może nawet najlepszy album z udziałem Smerfów, jakie w ostatnim czasie wydał Egmont. Wielowątkowa fabuła, różnorodne postaci, ciekawa i żywo prowadzona akcja. Pozycja w sam raz dla dzieci, ale i dla dorosłych, którzy czują sentyment do niebieskich stworków.
"Czy cel rzeczywiście uświęca środki?" - "giera" o "Uncanny X-Force" #1: "Sposób na Apocalypse’a":
Cytat:
Zło kiełkuje na świecie. Ponownie odrodził się Apocalypse, czyli największy, zaprzysiężony wróg Homo Superior. Co prawda na chwilę obecną En Sabah Nur jest małym chłopcem, ale Ozymandiasz i Czterech Jeźdźców już zajęło się jego "kierunkowym" wychowaniem.
Na chwilę obecną całość składa się z tytułów: "Pani detektyw Sowa", "Pan łasuch Miś", "Pan elegant Lis" oraz "Pan kawalarz Wilk". Każda z odsłon poświęcona została jednemu leśnemu bohaterowi.
Cytat:
Dzięki różnym fabularnym rozwiązaniom akcja wszystkich komiksów przenosi się z miejsca na miejsce, a czytelnik poznaje kolejnych mieszkańców lasu. Dodatkowo dziecko dostaje możliwość poznania i rozpoznania (przy kolejnej lekturze): lisa, wiewiórki, węża, myszy, niedźwiedzia, łosia, jeża, borsuka czy bobra.
Bohater zyskuje – dosłownie i metaforycznie – "nową twarz". Przestaje być dżentelmenem, który popija wstrząśnięte, niemieszane Martini. A nader chętnie używa siły, jest arogancki i brutalny. Dąży do celu po trupach, powierzone przez MI6 zadanie schodzi na dalszy plan, gdyż bohater jest emocjonalnie zaangażowany.
"Nie smutny, ale wściekły" - również Maciej Gierszewski omówił "Sadbøia":
Cytat:
Argentyński twórca porusza nadzwyczaj ważkie sprawy: świadomy brak asymilacji imigrantów oraz przestępczość wśród nich. Dlaczego nowi członkowie społeczności nie czują potrzeby zżycia się z ludnością kraju, do którego przybyli? To otwarte pytanie, na które komiksie nie znajdziemy odpowiedzi.
1. "Klasyka komiksu erotycznego" - ten o "Barbarelli":
Cytat:
Barbarella jest dzieckiem swoich czasów: wolna, pewna siebie, dzika i niezależna, ale nie jest wampem ani femme fatale. To w pełni świadoma swojej seksualności kobieta, która w pełni rozumie swoją władzę nad mężczyznami (i kobietami). Ma w nosie moralne reguły i wszelkie seksualne tabu.
2. "Wikingowie podbijają Anglię" - a ten o drugim tomie "Sagi Winlandzkiej":
Cytat:
Większość wątków rozgrywa się na tle realnych wydarzeń historycznych. Co prawda dla przeciętnego czytelnika, którego niespecjalnie kręci szczegółowy i wierny opis podbojów Wikingów, sprawa wierności faktom – chociaż jest ciekawie opowiedziana – ma drugorzędne znaczenie.
3. "Metakomiks, czyli bolesne kopnięcie w podbrzusze" - zaś trzeci o "Opusie":
Cytat:
Szkatułkowa struktura opowieść niesamowicie działa na wyobraźnię czytelnika, który z punktu daje się wciągnąć w metatekstualną zabawę: manga w mandze, wątki autobiograficzne, przechodzenie z jednej rzeczywistości do drugiej, bo najpierw autor wśród swoich postaci, a potem postaci w świecie autora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach