Strona Główna Fahrenheit 451
rozmowy o książkach, muzyce, filmie i... wszystkim innym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
ArtPapier
Autor Wiadomość
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2018-07-29, 17:14   

5. "Przeszłość alternatywna" - Przemysław Pieniążek przedstawia "Aliens. The original comics series" #2: Koszmarny Azyl/ Wojnę o Ziemię":



Cytat:
Tym razem Verheiden położył nacisk na mocno pogmatwaną relację uczuciową łączącą piękną protagonistkę z okaleczonym androidem Butlerem. Warto podkreślić, że autor w wiarygodny sposób ukazuje emocjonalne rozterki Newt, równie przekonująco kreśląc profil Hicksa – napiętnowanego na ciele i duszy wojaka, który w sytuacji kryzysowej nie traci zimnej krwi.


"Aliens. The original comics series" #2: Koszmarny Azyl/ Wojna o Ziemię"

6. "Ukryte pragnienia" - Andrzej Ciszewski pisze o pierwszej części "Futura Nostalgia":



Cytat:
Twórca "Doomboya" z właściwym sobie wdziękiem łączy w recenzowanym komiksie – okraszonym chwilami dosadnymi dialogami – elementy tragiczne i groteskowe, rubaszne i nieodparcie śmieszne, wszystko zaś sowicie polewa onirycznym sosem.


"Futura Nostalgia" #1
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
Ostatnio zmieniony przez jacek 2018-09-28, 12:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2018-08-03, 08:18   

Nr 351-352:

1. "W rękach Norn" - Magdalena Kempna-Pieniążek pisze na temat "Sagi anglosaskiej" stanowiącej pierwszą odsłonę "Ludzi Północy":



Cytat:
Przewodnim motywem sagi Wooda jest walka. Wewnętrzne spory, rodowe waśnie czy opór stawiany najeźdźcom napędzają intrygę każdej historii. Bohaterowie przenoszą w obszar tych zmagań osobiste konflikty.


"Ludzie północy" #1: "Saga anglosaska" #1
Pierwsze dwa materiały

2. "Przewrotna historia dorastania"- Natalia Kaniak omawia tytuł "Ja, Nina Szubur":



Cytat:
Daniel Chmielewski, wykształcony grafik i doświadczony scenarzysta, dla którego praca na cudzym tekście nie stanowi przeszkody, po raz kolejny nie zawiódł jako autor scenariusza i rysunków. Jego wrażliwość, umiejętność obserwacji, ale przede wszystkim research i kompetencje, pozwoliły stworzyć konceptualny album, którego punktem wyjścia jest sumeryjska mitologia, a puentą – bardzo aktualna refleksja na tematy socjologiczne i ekologiczne.


"Ja, Nina Szubur"
Tytuł ten gości na forum po raz trzeci
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2018-09-12, 08:32   

Nr 353:

1. "Życie i cała reszta" - Kamila Czaja omawia "Życie i czasy Sknerusa McKwacza":



Cytat:
Mimo sporej ekscytacji, sięgając po latach po "Życie i czasy Sknerusa McKwacza", bałam się, że może całkiem z tego komiksu wyrosłam. O ile jednak fabuła poszczególnych rozdziałów czasem nie wciągała mnie tak jak w dzieciństwie, to dopiero dziś mogę docenić, na ilu poziomach da się czytać imponujący tom Rosy.


"Życie i czasy Sknerusa McKwacza"
Artykuł Jerzego Łanuszewskiego
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2018-09-16, 05:51   

2. "Dogonić marzenia" czyli "Złoto i krew" #1-2 - recenzuje Przemysław Pieniążek:



Cytat:
Potoczysta, pełna zwrotów akcji (choć niepozbawiona bardziej wyciszonych sekwencji) oraz utrzymana w retrospektywnym trybie narracja, dobre dialogi, wyraziści bohaterowie plus świetnie uchwycony klimat epoki to najważniejsze, choć nie jedyne atuty tomów "Zew morza" oraz "Inch’Allah" ("Jak Bóg da") – brawurowego otwarcia cyklu "Złoto i krew" ukazującego się u nas pod szyldem oficyny Scream Comics.


"Złoto i krew" #1-2
Opis, szczegółowe informacje oraz przykładowe plansze
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2018-09-18, 11:04   

Nr 354:

1. "Bratnia dusza na pożółkłych kartkach" - Natalia Kaniak opowiada o tytule "Jane, lis i ja":



Cytat:
Bo chociaż problemy jedenastolatek można bez problemu ograć pretensją, sztuczną nonszalancją i budzącą śmieszność naiwnością, w historii Hélène nie pojawiają się one ani na chwilę.


"Jane, lis i ja"
Czytaj również poprzednio.

2. "Artystyczne portfolio" - Przemysław Pieniążek analizuje "Antologię umysłu. Wybrane nowele" Tommi Musturiego:



Cytat:
Musturi udowadnia, że nie ma problemu z określeniem swojego "twórczego spektrum" (s. 122), definiowanego jako stan umysłu i ciała, w którym myśli oraz idee w naturalny sposób znajdują swój wyraz i formę prezentacji.


"Antologia umysłu. Wybrane nowele"
Opis, informacje oraz przykładowe plansze
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2018-09-22, 05:55   

3. "Panorama polskiej gangsterki" - Natalia Kaniak o "Spodoustych":



Cytat:
Twórcy, w swoich wyraźnych inspiracjach gatunkowymi narracjami, postanowili zmylić czytelników i zaserwować im surowy, wyrazisty katalog najokrutniejszych polskich kryminalistów i kryminalistek, których dokonania ujrzały światło dzienne.


"Spodouści"
Patrz także tutaj.
Zaś tu artykuł Damiana Drabika.

4. "W rytmie samby" - Przemysław Pieniążek o "Kociej skórce. Historii samby":



Cytat:
Śpiew, taniec i żywiołowa muzyka, długie rozmowy toczone przy kieliszku i w oparach tytoniowego dymu, sprawy damsko-męskie, utarczki z policją czy niesnaski rozwiązywane (między innymi) za pomocą celnego kopniaka to – obok sumiennie zarysowanych kontekstów historycznych, obyczajowych, społecznych i kulturowych – kluczowe elementy tej nietuzinkowej narracji o korzeniach oraz specyfice tytułowego gatunku muzycznego.


"Kocia skórka. Historia samby"
Poprzednie materiały
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2018-09-25, 04:40   

5. "Poznaj swoich rodziców" - "Runaways" #1 - pisze Michał Misztal:



Cytat:
Cała historia okazuje się dosyć naiwna. Początek budzi ciekawość, ale im dalej, tym widoczniej wszystko "siada". Kiedy dostajemy odpowiedzi na niektóre pytania (na przykład: czym tak naprawdę zajmują się rodzice naszych uciekinierów i kto im to umożliwił), można co najwyżej przewrócić oczami lub wzruszyć ramionami.


"Runaways" #1
Nasze zasoby

6. "Obywatel złoczyńca" - "Czarny Młot: Sherlock Frankenstein i Legion Zła" - wypowiada się Radosław Pisula:



Cytat:
Już po tytule widać, że pulpowe fascynacje Lemire’a mają tutaj swoje ujście – to laurka dla wielu historii o złoczyńcach, poskładana niczym (nomen omen) monstrum Frankensteina, ale z gracją rzetelnego chirurga.


"Czarny Młot: Sherlock Frankenstein i Legion Zła"
To co było do tej pory
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2018-09-30, 07:02   

7. "Przesympatyczne czytadło" - Michał Misztal tak pisze o "Mechanicznym księżycu" stanowiącym drugą odsłonę "Descendera":



Cytat:
W "Mechanicznym księżycu" pomysł goni pomysł, a całość konsekwentnie utrzymuje poziom końcowej części "Blaszanych gwiazd". Wyszła z tego historia naprawdę fascynująca i bezpretensjonalna, co zresztą jest cechą charakterystyczną scenariuszy Lemire’a, tak samo jak pisanie o samotności oraz alienacji.


"Descender" #2: "Mechaniczny księżyc"
Pierwsza recenzja (wraz z materiałem o pierwszym tomie)
Zagubiony tekst Małgorzaty Chudziak
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2018-10-05, 10:25   

Nr 355:

1. "Pościg za metaforą" - "Kraken" w artykule Przemysława Pieniążka:



Cytat:
Odwołując się do mitów, podań, lokalnych wierzeń i literackich tradycji, scenarzysta "Krakena" proponuje uniwersalną w swej wymowie opowieść o bezkompromisowej sztuce przetrwania oraz instancji kozła ofiarnego; o tym, ile jesteśmy w stanie poświęcić, by odnieść upragniony sukces.


"Kraken"
Szczegółowe informacje, opis i przykładowe plansze

2. "Noir w wersji retro" - także Przemysław Pieniążek - o "Wielkim kancie":



Cytat:
Okraszony wątkami polityczno-melodramatycznymi "Wielki kant" to czarny kryminał w stylu retro, w tonacji pół żartem, pół serio odwołujący się do znanych konwencji i toposów.


"Wielki kant"
Szczegółowe informacje, opis i przykładowe plansze
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2018-10-10, 07:59   

3. "Rebelianckie początki" - otwarcie "Hip-hop Genealogii" w omówieniu Andrzeja Ciszewskiego:



Cytat:
Uhonorowany Nagrodą Eisnera cykl twórcy "Wizzywig" oferuje nam sentymentalną podróż przez obyczajową, społeczną, kulturową i przede wszystkim muzyczną przestrzeń Bronksu lat siedemdziesiątych minionego wieku...


"Hip Hop Genealogia" #1
To co publikowałem dotychczas
Plus artykuł Jarosława Drożdżewskiego
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2020-03-17, 17:26   

Nr 390:

1. "Nie bądźmy melepetami" - Kamil Czaja recenzuje album "Mafalda. Wszystkie komiksy", tom 1:



Cytat:
Cudowne są historie o rodzinie i przyjaciołach Mafaldy. Pewnie każdy ma swoje ulubione wątki. Ja najbardziej lubię te, w których ojciec próbuje sprostać wyzwaniom, jakie stawia przed nim zadająca trudne pytania córka, natomiast w kwestiach dziecięcej paczki według mnie sceny, czy raczej paski, kradnie Susanita.

Cytat:
Mimo możliwości interpretacji zakorzenionych w historycznym konkrecie "Mafalda" właściwie się nie zestarzała. Może odrobinę rzuca się w oczy dość lekki stosunek do bicia dzieci przez rodziców (sytuacja Manolita), a określenia "kolorowy trębacz" raczej by dziś na szczęście nie użyto.

Cytat:
Najdłużej obok błyskotliwych tekstów i dobrego dowcipu zostają z czytelnikiem wspomniane już cudowne zderzenia poglądów oraz trafność pozornie naiwnych pytań.


:)

"Mafalda. Wszystkie komiksy", tom 1
Ostatnio zmieniony przez jacek 2020-05-25, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2020-04-06, 09:59   

Nr 391:

1. "Raj w samym środku piekła" - "Shangri-La". Recenzuje Przemysław Pieniążek:



Cytat:
"Shangri-La" to z ducha neo-noirowa historia o rewolucji, wielkim kłamstwie i konsekwencjach zabawy w Boga. Ze wszech miar epicka, posiadająca kilka naprawdę udanych fabularnych twistów opowieść Bableta (czasowy zakres narracji - którego jednak nie zdradzę - jest doprawdy imponujący) bezbłędnie sprawdza się także jako bezkompromisowe studium społeczeństwa konsumpcyjnego. Choć rysunek postaci jest mocno uproszczony, artysta pieczołowicie projektuje wygląd stacji kosmicznej, pojazdów, skafandrów czy topografii malowniczych zakątków (na marginesie warto dodać, że w "Shangri-La" dominują różne odcienie niebieskiego, zielonego, czerwonego, pomarańczowego i fioletowego).


:)

"Shangri-La"
Poprzednie trzy wypowiedzi

2. "Dobranoc". To zaś artykuł Michała Misztala o 'Śpiochu":



Cytat:
Zarówno Brubaker, jak i Phillips są tutaj w formie. W albumie znalazło się sporo świetnych pomysłów, dialogów, postaci oraz ilustracji. To może nie "Criminal", ale wciąż bardzo dobry, sycący komiks. Do tego dostajemy jeszcze „Na celowniku”: narysowaną (sprawnie, ale to jednak nie Phillips) przez Colina Wilsona przygrywkę do "Śpiocha" - rzecz dla mnie dość nieprzystępną, być może dlatego, że czytamy ją, zanim jeszcze poznajemy główny wątek. Na szczęście potem wszystko jest już z górki, a komiks wciąga tak, jak sobie tego życzyłem, kiedy po niego sięgałem.


:)

"Śpioch"
O tym albumie czytamy po raz czwarty.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2020-04-15, 08:10   

3. "Zemsta złoczyńców" - "Ultimate Spider-Man" #5 - pisze Mirosław Skrzydło:



Cytat:
Scenarzysta ciekawie zawiązuje relacje między piątką szaleńców, ukazując jednocześnie ich ucieczkę z więzienia. W trakcie lektury będziemy świadkami gry w kotka i myszkę prowadzonej przez Osborna z Nickiem Furym, w którą zaangażowany zostaje sam Prezydent Stanów Zjednoczonych.

Cytat:
Współtwórca serii "Jessica Jones: Alias" w rzeczonym albumie koncentruje się bardziej na rozwoju sylwetek złoczyńców i czystej akcji niż na prywatnym życiu Petera Parkera. Ważną rolę do odegrania w tym komiksie ma Gwen Stacy, która obwinia Spider-Mana o śmierć jej ojca. Pod nieobecność cioci May i Petera Gwen odkrywa sekret nastolatka, co nieodwracalnie może skomplikować ich dotychczasowe relacje.




"Ultimate Spider-Man" #5

Zaległa wypowiedź Piotra Pocztarka:

Cytat:
Brian Michael Bendis zrobił z formacją superłotrów coś, co nie do końca udało się innym twórcom - uczynił zgraję bandziorów naprawdę niebezpiecznymi.

Cytat:
Zeszyty zawarte w "Ultimate Spider-Man" tom 5 nie pozostawiają jednak wątpliwości, że mamy do czynienia z zimnokrwistymi mordercami.

Cytat:
W "Ultimate Spider-Man" tom 5 Bagley po mistrzowsku rozrysowuje brutalny pojedynek pomiędzy Pajęczakiem, a Dockiem Ockiem.

Cytat:
To, co jeszcze bardzo podobało mi się w "Ultimate Spider-Man" tom 5, to zburzenie przez Bendisa kolejnej ściany oddzielającej fikcję od rzeczywistości.


"Ultimate Spider-Man" #5

Również zaległa analiza Michała Lipki:

Cytat:
To, co składa się na pierwszą połowę tego tomu, to głównie walka i kilka trafnych spostrzeżeń superbohaterskiej natury. Działania tych złych, jako dyplomatyczny szantaż okazują się fabularnym strzałem w dziesiątkę. Gorzej jednak jest z zaniedbaną sfera osobistą postaci, czyli najlepszymi motywami "Ultimate Spider-Mana", które Bendis zawsze tak doskonale oddawał.

Cytat:
Ale owo więcej dostajemy w drugiej części albumu. Tu już wszystko jest na swoim miejscu i takie, jak być powinno! Dynamiczna akcja, dobrze ukazane pojedynki, nieco miłości, dużo żartów, sporo przełomowych momentów (ktoś nowy odkrywa tożsamość Spidera) i mnóstwo świetnej zabawy.


"Ultimate Spider-Man" #5
A tutaj dwie wcześniejsze.

4. "W imię miłości" - Andrzej Ciszewski i "Coda", tom #1:



Cytat:
Brytyjski scenarzysta i pisarz Simon Spurrier ("Lobster Random", "Six-Gun Gorilla") w urokliwy sposób igra z konwencją heroicznej epiki, serwując krwistą, choć niepozbawioną humoru i pierwiastka refleksji nad granicami poświęcenia historię, zilustrowaną przez Matiasa Bergerę ("Cannibal").

Pochodzący z Urugwaju artysta z werwą, choć w nieco uproszczony sposób przedstawia realia "Cody", podczas gdy irlandzki kolorysta Michael Doig ("The Girl and the Glim") nasyca kolejne kadry paletą (nie zawsze) stonowanych barw.


:-D

"Coda", tom #1
Jak dotąd czwarty raz spotykamy się z tym albumem.
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2020-05-09, 09:42   

Nr 393:

1. "Święty Judasz, patron antybohaterów" - Magdalena Kempna-Pieniążek jako siódma omawia "Judasza":



Cytat:
O tym, że Szatan jest w istocie postacią tragiczną, przekonywali nas już co prawda wielcy romantycy i wszyscy ich intelektualni spadkobiercy, jednak to współczesna popkultura ery antybohaterów postanowiła uczynić z tego spostrzeżenia jedno ze swoich podstawowych założeń. "Judasz" wpisuje się w tę koncepcję, prezentując wizję świata, w której brak wyrazistych granic między dobrem a złem, a jedynym pewnikiem jest cierpienie.

Cytat:
Z dynamiką fabuły współgrają kolory. W "Judaszu" piekło tonie w zimnych błękitach, a niebo sprzed buntu Lucyfera jest krwiście czerwone. Podobny odcień Judasz napotka na samym dnie otchłani, dokąd podąży tropem Jezusa - wyrazisty to sygnał, iż w wizji Lovenessa i Rebelki piekło oraz niebo, przynajmniej w pewnym sensie, mogą się wymieniać miejscami (i rzeczywiście: w "Judaszu" niebo może być areną przemocy, a w piekle mogą mieć miejsce uczynki miłosierdzia).


...

"Judasz"
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
jacek 
Znikopis


Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17304
Wysłany: 2020-05-29, 10:22   

Nr 394:

1. "Strach ma wielki uśmiech" - tak swoją wypowiedź o zatytułowanym "Droga krzyżowa" trzecim tomie cyklu "Gideon Falls" określił jako drugi Andrzej Ciszewski:



Cytat:
Współtwórca "Czarnego Młota" brawurowo przeplata ze sobą najróżniejsze porządki czasoprzestrzenne (w recenzowanym tomie, obok powrotu do przeszłości, możemy liczyć na kilka wyjątkowo ponurych futurospekcji), umiejętnie dopasowuje do siebie motywy rodem z horroru, thrillera psychologicznego oraz fantastyki naukowej, całość natomiast obficie skrapia posoką i dekoruje biblijną symboliką.

Cytat:
Podkreślający aurę grozy i surrealności układ oraz montaż kadrów to jeden z najważniejszych, choć bynajmniej nie jedyny estetyczny atut serii, będącej kameralnym studium obsesji oraz kryzysu wiary, jak również - stawiającą pytanie o naturę zła – opowieścią o wciąż krwawiących ranach przeszłości. Mocne!


:brawo:

"Gideon Falls" #3: "Droga krzyżowa"
_________________
"Bóg także był autorem: jego proza to mężczyzna, jego poezja to kobieta" - Napoleon Bonaparte.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Link do Shoutbox

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group