Tu jest bardzo ciekawy opis wpływu gier na ambicje i chęć zodbywania sukcesów w realnym życiu http://gamecorner.pl/game..._dla_ludu_.html i piszą to ludzie znając się na rzeczy
Cytat:
Kolekcjonując kolejne komputerowe "achievementy", zdobywając coraz wyższe levele swoich avatarów lub osiągając coraz to nowe wirtualne sukcesy, tracimy tak naprawdę żądzę i chęć zdobywania sukcesów życiowych, jedynych tak naprawdę istotnych i godnych pożądania. Zapytam przewrotnie, bo mnie to nurtuje: czy Napoleon Bonaparte dokonałby w historii świata dokładnie tyle samo, gdyby codziennie spędzał po kilka godzin grając w jakąś ówczesną wersję Total War albo Cywilizację?
Zapytam przewrotnie, bo mnie to nurtuje: czy Napoleon Bonaparte dokonałby w historii świata dokładnie tyle samo, gdyby codziennie spędzał po kilka godzin grając w jakąś ówczesną wersję Total War albo Cywilizację?
Akurat wojny lepiej prowadzić w wirtualnym świecie
Według ScienceDaily, zespół badawczy w Uniwersytecie Goethego w Szwecji spędził setki godzin grając online i obserwując innych graczy. Jonas Ivarsson, jeden z badaczy, tłumaczył, że „sytuacje, które gracze spotykają w grach wymagają wyszukanej i dobrze skoordynowanej współpracy”. Tak więc gracze odnoszący sukces mają dobrą wiedzę techniczną i dobre wyczucie czasu. Nie jest to zaskoczeniem. Natomiast gracze, którzy są niemili, lub zachowują się bardzo agresywnie z reguły nie radzą sobie zbyt dobrze. Frustracja nie pomaga w grze, z pewnością każdy kiedyś tego doświadczył.
Ivarsson zaznaczył brak związku pomiędzy agresywnym zachowaniem a powodzeniem w grze może oznaczać, że wszystkie badania, które skupiały się na wpływie przemocy w grach na przemoc w prawdziwym świecie mogą być błędne. „Sugerowany związek pomiędzy grami i agresją jest oparty na pojęciu przeniesienia, który oznacza, że wiedza zdobyta w określonej sytuacji może być użyta w zupełnie innym kontekście. Przez długi czas na teorii przeniesienia skupiały się badania edukacji. Pytanie jak proces nauki powinien być zaprojektowany by uczniowie byli w stanie wykorzystać zdobytą wiedzę w prawdziwym życiu jest trudne i nie ma prostych odpowiedzi” – tłumaczył. „Zatem kwestionujemy całą debatę poświęconą grom i przemocy, jako, że nie jest oparta na prawdziwym problemie a na hipotetycznych powodach” – dodał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach